Vis uit aluminiumfolie

Vis-en-papillotte

  • moot witte vis (kabeljauw, tilapia)
  • 2 plakjes citroen
  • verse kruiden: basilicum, dille, peterselie, oregano (eventueel gedroogde kruiden)
  • witte wijn
  • olijfolie
  • aluminiumfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Scheur twee stukken aluminiumfolie af. Ze moeten allebei zo groot zijn als een A4-tje (of iets groter).

Smeer ze aan de glimmende kant in met olijfolie.

Snij de moot vis in twee stukken. Leg op ieder stuk aluminiumfolie een stuk vis.

Strooi daar de gehakte verse kruiden overheen en maal er wat peper en zout uit de molen overheen.

Vouw de zijkanten van het aluminium omhoog en maak er een pakketje van. Laat de bovenkant nog een beetje open.

Giet er een scheut witte wijn overheen en druppel wat olijfolie over de vis. Leg het plakje citroen op de vis en maak nu de pakketjes dicht.

Schuif ze 20 minuten in de voorverwarmde oven.

Een Reactie op “Vis uit aluminiumfolie

  1. Hallo Sabina,

    In mijn zoektocht naar een goed recept voor ‘vis in een pakketje uit de oven’, kwam ik bij jouw recept terecht. Die vis smaakt super! Als je de folie openvouwt op je bord, komt er een heerlijke wolk van geuren op je af.
    Ik las ergens de tip om de vis eerst op een stuk bakpapier te leggen en dat in folie te doen. Als je dan het pakketje openvouwt, is het echt zo’n cadeautje dat in papier zit, en je prikt met je vork niet zo snel door de folie heen, tijdens het eten.

    Verder een grappig ‘toeval’: mijn lief en ik hebben ook een soort ‘eetproject’ (pure liefhebberij). Eens per maand ‘spelen we restaurantje’ bij ons thuis. Als je benieuwd bent:
    http://bijonsaantafel.kiki-dejan.nl/

    En verder hebben we ook een communicatiebureautje; mijn lief is vormgever, ik ben tekstschrijver. Grappige herkenningspunten dus. Wie weet, schuiven we ooit nog wel eens bij elkaar aan…?

    Veel succes en plezier met alle recepten en ik zal ze zeker vaker raadplegen!

    Kiki

Plaats een reactie